fredag 24 juli 2009

Fisket gav mig migrän!

Var ut en sväng på onsdags kvällen i samma sjö där jag tidigare i sommar fått två abborrar över kilot. I dag var som det kan vara i denna sjö, totalt omöjligt att få någon abborre. I stället blev det 6 gäddor, dock bara smått.

Dagen efter hade jag tänkt mig ett heldagsfiske i samma sjö men det föll bort då jag vaknade med en hemsk huvudvärk. Kanske var det gårdagens dåliga fiske som gav mig migrän.

Det blev istället ett kort förmiddags fiske idag innan jobbet. Nu visade sig däremot abborrarna. Jag fick flera hyggliga fiskar från halvkilot och upp mot 7 hekto, men de riktigt stora visade sig däremot inte.

I helgen jobbar jag men på måndag och tisdag planerar jag att ta nya tag efter storabborren. Vi hörs..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar