fredag 13 november 2009

Nya fiskeprylar inför framtiden

Nu börjar jag bli less på väderläget som råder här uppe i norr. Ena veckan är det kallt med minusgrader för att nästa vecka bli varmare med plusgrader. Resultatet blir svaga opålitliga isar. Därför har jag hållit mig borta från isen sista tiden fastän jag varit ledig flera dagar vilket känns tungt när fiskesuget är stort.

Men istället har jag ägnat lite tid åt att handla nya prylar inför framtiden. Jag har äntligen köpt en ny rejäl pulka som rymmer all tänkbar utrustning. Det är en Viking sportsled som jag hittade på Miekofishing.

Viking sportsled

En stor och stabil pulka som inte väger mer än 5 kilo trots sin storlek.

I samma butik hittade jag även en del annat intressant som jag var “tvungen” att köpa. För övrigt så har Miekofishing flyttat sin butik från Luleå centrum till Banvägen bredvid Toyota center. Lokalerna här är mycket större vilket nu gör det möjligt att ha framme hela sortimentet i butiken. Detta betyder att vi nu har en renodlad fiskeaffär i Luleå med förmodligen Norrbottens bredaste sortiment vad det gäller framförallt spinn och havsfiske.

Min nya fiskeväska

Min förra väska är översvämmad vilket ledde till detta köp.

Nytt gäddgodis

Lite nya gäddmagneter hittade jag också.

Lipgrip

Denna lipgrip från Bearkley med godkänd inbyggd digitalvåg upp till 14kg hittade jag på Team Sportia i Luleå.

Sedan så har farsan gjort ett gäng stora gäddwobblers åt mig vilket skall bli kul att testa under nästa år. Betena är 24-36 centimeter långa, och då räknar jag inte med skeden. Här kommer några bilder på dessa wobblers.

24-26cm

25cm

35cm

Förutom de redan nämnda fiskegrejorna så väntar jag på en beställning från Olssons fiske med lite annat smått och gott. Jag kan tänka mig att vissa tycker man är lite tokig som spenderar allt för mycket pengar på fiskeprylar men själv håller jag inte med dessa för fem öre.

1 kommentar:

  1. Shopping, shopping, UNDERBARA shopping. Jag älskade ditt inlägg, älskar alla som låter pengarna flöda bort för allehanda konsumtionsvaror. Keep up that good work! Sen kan jag ju tycka att det är roligare att shoppa kuddfodral, ljusstakar å sånt, men shopping är ÄNDÅ shopping.
    Kram fr oss i skogen

    SvaraRadera