måndag 26 juli 2010

Första semesterveckan

Tiden går verkligen undan denna härliga tid på året och extra fort går det givetvis när man har semester. Nu är första veckan redan över och det känns som man haft fullt upp hela tiden. Tre fiskepass har det dock hunnit bli, första i måndags som jag skrivit om i det förra inlägget.

Andra passet fiskade jag tillsammans med kusin Robin som är en mycket fiskeintresserad 17 åring som senaste året verkligen fått upp ögonen på denna underbara fritidssysselsättning. Han är i början av sin fiskekarriär och läser och tar till sig all den kunskap som han hittar, kan känna igen mig då man själv var i samma ålder.

Nu till själva fisket som skedde i en av mina gamla favorit åar där jag tidigare år fiskat en hel del. Tyvärr brukar denna tid på året inte vara den bästa här så jag drog ned förväntningarna en del innan. Fisket var också som jag befarade lite småsegt men helt utan blev vi inte då vi sammanlagt fick 7 gäddor och 2 abborrar. De stora fiskarna höll sig undan från våra beten denna gång, men jag tror att de får se upp i framtiden då Robin fått än mer rutin och kunskap.

Ån

Vacker bild på vårat fiskeställe. (foto: Robin Nilsson)

I går var så jag och Krister på vårat andra gemensamma göspass. Gösarna var dock inte på bästa humör denna dag men blev iallafall några mindre gösar plus en del gäddor som blandade sig in i leken, den största på närmare 6,5 kilo.

Nästa vecka siktar jag på att fiska abborre med förhoppning och mål på någon bit runt kilot . Om detta slår in återstår dock att se men jag kommer göra allt vad jag kan för att detta ska ske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar