söndag 31 mars 2013

Webbtipset – Allt vad fiske heter

Denna gång tänker jag tipsa om en intressant blogg som går under namnet Allt vad fiske heter. Killen bakom bloggen heter Henrik Rånman som är en ung och seriös fiskare från Norrbotten.

Själv träffade jag Henrik för första gången förra helgen då vi drog ihop ett gäng för en dags gäddfiske ute på isen. Jag märkte att han inte bara har ett stort intresse för själva sportfisket utan även för teknik vilket kanske inte är så konstigt då han för tillfället studerar till civilingenjör. Han berättade om flera olika projekt han har på gång vilket en del redan hunnit komma upp på bloggen.

Här byggs en undervattenskamera…

Nu senast fick vi se hans första egentillverkade beten vilka ser ut att hålla en skrämmande bra finish. Tidigare har vi bland annat kunnat se en egentillverkad undervattenskamera samt en film filmad med den. Det skall bli intressant att få följa Henkes olika projekt i framtiden. Att killen har sinne för olika tekniska lösningar har vi redan sett prov på och där hittar man något som gör att bloggen sticker ut bland många andra.

Den här vintern har Henrik och hans polare börjat hitta rätt vad det gäller ismetet efter de stora gäddorna.

Jag tycker också att Henrik är väldigt bra på att förklara sina projekt och byggen vilket han gör på ett utförligt och pedagogiskt sätt. Likaså trevligt att läsa hans fiskerapporter där man märker att han och hans kompisar hela tiden gör framsteg. Skall jag försöka vara kritisk så skulle det vara uppdateringsfrekvensen på bloggen som gärna hade fått vara lite bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar