måndag 8 juli 2013

Semesterfisket fortsätter…

Det känns precis som man landat efter Norgeresan som blev väldigt lyckad på alla de sätt och vis. Man kan säga att det flöt på rätt bra vilket inte alltid är fallet när det gäller sportfiske. Jag håller precis på att sammanställa materialet från resan och kommer i veckan publicera det i form av några inlägg med både text och bilder.

Ni som är nyfikna kan besöka Mieko Fiskeblogg där det finns en del att läsa om fisket i Söröya den senaste tiden.

hälleflundra (k)

Hälleflundran är en fascinerande fisk som dessutom bjuder sportfiskaren på en rejäl kamp.

I övrigt hoppas jag få fart på mitt fiske hemmavid, har inte blivit så mycket av den varan hittills under semestern. Och det värsta av allt är att jag bara har en vecka kvar tills jag börjar jobba. Ångesten kryper redan i kroppen, på sommaren borde väl alla sportfiskare ha rätten att vara ledig!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar