torsdag 30 januari 2014

Jakten på 100 arter - Intressant sportfiskeblogg med ovanlig inriktning

Vintern är utan tvekan den tiden på året jag tillbringar mest tid framför datorn. Det är då jag surfar runt och letar information eller bara söker efter trevlig läsning. Att det finns gott om bra och trevliga sportfiskebloggar har jag vetat sedan länge. Otaliga är de bloggar man varit in och tittat på och de man fastnat för har man sedan hittat tillbaka till med jämna mellanrum. De flesta av dessa bloggar har ett innehåll som påminner en om sitt eget fiske.

En blogg som avviker i det avseendet men ändå fascinerar mig på något sätt är Jakten på 100 arter. Jag tycker för det första att bloggen är proffsigt uppbyggd i sin utformning. Bra språk, flitig uppdaterings frekvens och trevliga bilder är andra plus. Men det som är intressantast är givetvis innehållet, i detta fall den ständiga jakten på nya arter.

Fast jag själv inte har den ambitionen att jaga nya arter i mitt fiske så drar man sig som läsare ändå med i Patriks jakt. Man märker tydligt att han är seriös och målinriktad i sitt fiske vilket är något är något jag gillar, oavsett vilken typ av fiske det gäller. I nuläget är Patrik uppe i 71 arter och jakten mot de 100 går vidare. Kort sagt en bra blogg som förtjänar att lyftas fram i rampljuset…

1 kommentar:

  1. Riktigt kul du tycker om bloggen! Jag har lagt upp en länk till dig och kommer följa din också.

    SvaraRadera