söndag 24 maj 2015

Midgårdsjiggen – Nytt spännande bete för vertikalfiske efter abborre och gös

Under förra sommaren fick jag äran att testfiska en ny jigg som ännu inte kommit ut på marknaden. ScanBait som grundades i Finland 2010 är de som ligger bakom denna maskliknade jigg som i första hand är tänkt för vertikalfiske efter gös och abborre. För en del är säkert ScanBait mer känd för sin havsfiskejigg Nordkap. 

Tyvärr blev det väldigt lite vertikalfiske för mig förra sommaren men de få gånger jag testade jiggarna blev jag imponerad. Framför allt fick jag bra med abborre på dom och en tanke som slagit mig är att de även borde funka bra att fiska med ett dropshoot tackel.

Jag gillar verkligen hur jiggen rör sig i vattnet och med anpassad fisketeknik tror jag den funkar under såväl vår, sommar och höstfisket. En annan sak jag bara måsta lyfta fram är hur enormt stryktålig jiggarna är. Hur ofta har man svurit då vissa jiggar går sönder alldelens för lätt, Midgårdsjiggen är extremt töjbar och elastiskt. Jiggen är också fri från giftiga ämnen.

Midgårdsjiggen kommer inom kort finnas att beställa på hemsidan. Priset beräknas ligga på runt 10 kr jiggen.

midgårdjigg1

Ny intressant jigg som jag tror passar mitt abborrfiske.

I sommar hoppas jag att man lägger ner mer tid på vertikalfiske/jiggfiske och med det får testa dessa jiggar mera. Blir det så är jag rätt säker på att de kommer leverera bra och förhoppningsvis också någon större abborre eller kanske gös.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar