torsdag 2 december 2010

Långvarig fiskesvacka

Snart har det gått 2 månader sedan jag fiskade senast vilket inte är acceptabelt. Orsakerna till detta är lite av varje men i oktober hade jag faktiskt inte räknat med så många fiskepass. Däremot i november så hade jag hoppats att hinna ut på några isfisken men det blev inget av det.

Kylan har legat bakom senaste två veckornas fiskefrånvaro och de dagar de varit hyfsade temperaturer ja då har man jobbat. Det kalla vädret har dock fört med sig att vi nu har fina isar här uppe i Norrbotten på de flesta håll. Därför hoppas jag bara på rätt väder de få dagar man har möjlighet till fiske. Skulle jag ha den turen så kanske man kommer ut på något fiske snart. Blir detta av så hoppas jag kunna dra upp någon skaplig fisk för det känns som att förutsättningarna för detta finns.

I morgon kommer jag åter att publicera ett “minne från förr” i form av en berättelse från min lilla harrbäck. Ni som känner mig och är bekant med området vet förmodligen vilket vatten det handlar om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar