fredag 17 juni 2011

Semester!

I onsdags gjorde jag mitt sista arbetspass innan semestern. Nu väntar en månads härlig ledighet vilket känns riktigt gott. I går kväll tog jag mitt första fiskepass under semestern och det började riktigt lovande med 2 gäddor första kvarten. “Detta kan bli en grym kväll” började jag tänka och det kändes liksom att något låg i luften men ack så fel jag hade. Den ljumma lätta brisen och solen förbyttes sakta men säkert av en kall nordvind och mulen himmel. Tillsist började det även att regna.

Så jag fick nöja mig med mina två gäddor och det var inte fy skam då den ena av dessa var av klart godkänt format.

7700 g - 106 cm (3)

7700 gram – 106 cm. Tagen på trolling och wobbler.

Hur ska jag då fördriva resten av min lediga tid är frågan, ja visst lär det bli en del fiskande det kan jag lova men riktigt var, när och hur har jag inte riktigt bestämt ännu. Midsommarhelgen skall jag fira uppe i Rova som ligger mitt i skogen omgiven av rinnande vatten, tjärnar och sjöar. Området är jag inte så värst bekant med men har tänkt att ta en heldag och utforska det lite närmare.

Gäddfisket börjar ju annars sjunga på sista versen speciellt om det skulle komma ytterligare en värmebölja, men hoppas ändå hinna med nått gäddpass till under denna månad. Annars så räknar jag med att fiska både efter gös och abborre med början efter midsommar. Eventuellt så kan det en sväng uppåt landet eller så rent av en fjälltripp. Skulle vara kul att fiska efter arter som harr, röding, öring eller varför inte kanadaröding eller lax. Vi får väl se vad det blir av det hela. Resultatet kommer givetvis redovisas här på bloggen.

TREVLIG SOMMAR / Mats

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar