måndag 30 december 2013

MIEKO FAMILY

miekofamily

Det händer en hel del kring Mieko Fishing för närvarande. De fortsätter sin satsning på flera plan, bland annat gick Robert Jonsson in som ny VD och delägare i företaget tidigare under november. Det känns nu som att Mieko Fishing har skaffat sig en riktigt stark trio i S-O, Kristoffer och Robert. Med deras olika kompetensområden kombinerat med stort sportfiskehjärta och driv är jag säker på att Mieko Fishing kommer att fortsätta att utvecklas i ännu raskare takt i framtiden.

En del i detta är den sk. ”Mieko Family” gruppen som kan beskrivas som ett gäng hängivna, duktiga och seriösa sportfiskare som kommer hjälpa till att testa produkter. När jag fick förfrågan om att vara med kände jag direkt att jag gärna ville vara med men samtidigt är jag lite skeptiskt till sådana här idéer om det inte sköts på rätt sätt. Men eftersom jag känner S-O väl var jag aldrig orolig och när han sedan berättade om upplägget så kändes det som ett givet val att tacka ja.

Varför är jag då tveksam till sådana här idéer som till stor del går ut på att göra reklam för ett eller flera märken? Att göra reklam har jag inget emot, tvärtom tycker jag det är bra att människor engagerar sig genom att föra fram saker de tycker om och uppskattar. Tyvärr så har allt en baksida också. Jag har under de senaste åren sett hur denna trend ökat då olika pro-guides team eller vad de nu kallar sig poppar upp hos diverse aktörer på marknaden. Det finns en del mindre bra kring detta som jag ser det. För det första så skulle jag aldrig vilja ingå i ett team där man är bunden att bara fiska/skriva om ett visst märke eller produkt. I Mieko Family är man inte bundna till bara ett märke utan testar alla producenter vilket är något jag gillar. Personligen vill jag alltid fiska med den utrustning och de beten jag själv väljer. För att kunna jämföra olika beten, produkter så krävs det att man testar väldigt mycket och inte bara fiskar med ett och samma märke/beten hela tiden. Detta känns nog extra viktigt för mig som driver en blogg. Jag har tidigare nämnt att allt som skrivs på min blogg är min sanning, byggt på mina egna erfarenheter och den kunskap jag skaffat mig genom åren. Bakom mina texter vill jag ha så mycket fakta, statistik som möjligt så att det jag skriver om blir intressant och trovärdigt. Så kommer det också bli i fortsättningen, testar jag t.ex. ett Mieko bete som jag inte tycker är speciellt bra så skulle jag aldrig rekommendera och lobba för det här på bloggen. Skulle jag däremot prova ett nytt Mieko bete som jag fastnar för skulle jag givetvis skriva och lovorda det betet. Just den biten i att få testa produkter och vara en del i utvecklingen i ett företag som man redan gillar och känner för gör det hela än mer spännande och inspirerande.

Även på andra plan ser jag hur vissa ”team” har misslyckas kapitalt då de tar in personer som saknar både rutin och kunskap i ämnet. Att då kalla sig Pro Guide eller liknande blir i mina ögon inte speciellt trovärdigt. Ska jag vara med i en grupp så skall förutsättningarna vara att alla som är där är med för att de är duktiga och seriösa sportfiskare, inte något annat. Man skall veta vad man pratar om helt enkelt. Även här känner jag att S-O, Robert och Kristoffer har precis samma uppfattning som vad jag har, och det är bara att titta på vilka som är med i Mieko Familjen så ser man direkt att det rör sig om både duktiga och seriösa sportfiskare. Precis som det skall vara.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Här nedan kan ni läsa mer om alla medlemmar i familjen. Texten är hämtad från Mieko Fishings hemsida.

Det här är vår familj!

2013-12-27

Det är ju inte raketforskning vi håller på med, därför valde vi att kalla det för Mieko Family och inte Mieko-pro-crew-staff-guides eller liknande. De som ingår är våra vänner som råkar vara otroligt duktiga sportfiskare. De är inte heller bundna till ett märke utan använder och testar produkter från alla producenter, detta för att vi skall veta att det vi säljer på Mieko är det bästa på marknaden! Har Mieko Family testat och sagt att det är bra, då kan ni lita på det.
Vad vi har skapat här, är helt enkelt ett nätverk av sportfiskare från Norr till Söder som helt oberoende mot producenterna kommer att hjälps oss att visa vad som fungerar bra och vad som fungerar riktigt bra! Det är en ära för oss på Mieko att få presentera The Mieko Family:

Magnus ”Mangeboy” Lindgren - En av Sveriges duktigaste betesbyggare och stolt pappa till bl a Azkikr som fångar många och stora gäddor varje år. Vi säljer Magnus beten i butiken och på nätet med stor framgång. Förutom att tillverka otroliga beten så fångar Magnus även otroligt stor fisk. Att ha med Magnus i Mieko Family betyder mycket för oss.

Tero Paakki - En av de mest ödmjuka sportfiskare vi träffat. Tero har inte bara mycket stor fisk på sitt samvete, utan även en kunskap om teknik, beten och utrustning som på många sätt kommer oss till nytta. Tero har landat en av de största gäddor som fångats under en tävling i Sverige.

Jessica Dolk - Otroligt duktig flugfiskare, ismetare, jerkbaitare eller you name it. När hon inte fiskar så jagar hon och när hon inte jagar så läser hon till biolog vid Karlstad University. Jessica är förlovad med Håkan Rotter som även han är en duktig sportfiskare. Det är en stor ära för oss ha med Jessica i familjen. Hon kommer tillföra mycket!

Robin Utbys - Pionjär inom vertikalfiske efter gädda och en otroligt duktig sportfiskare. Robin hjälper oss mycket när det kommer till utformning av Mieko-produkter men även vid testfiske av nyheter.

family22

Tommy Suomela -  En kille med fötterna på jorden. Tommy har en förkärlek till Abborre och spenderar mycket tid på det. Han driver även Suomela.se en blogg vi alla följer regelbundet. Tommy är en otrolig tillgång för oss på Mieko. När isarna lagt sig så sitter Tommy som fastklistrad på en skrylla med blicken koncentrerad på spötoppen ovanför ett nyborrat hål.

Johan Kimming - Johan startade sin abborre-satsning i slutet på 2013 och har på kort tid landat en ansenlig mängd stora fiskar med en topp på 1700g. Han kommer fortsätta sin satsning och siktar nu på 2000g. Vi har inga tvivel på att han löser det 2014. Att Johan är med i Mieko Family betyder att vi kan få nästan daglig input på hur olika beten fungerar, var och när! Skriver på NYTTFISKE.se.

Markus Teilus - Markus passion för sportfisket är otroligt stor, men inte långt efter kommer hans intresse för media. Han läste tre år på Forshagaakademin och har seden dess flitigt skrivit artiklar och jobbat som guide. Förutom att vara egen företagare som guide, skribent och fotograf så jobbar han extra i Mieko´s Luleåbutik och driver Fiskenorrland.se.

tertill

John Hedström - Trots sin ringa ålder är John inne på sitt tredje år som guide i NordNorge på en Mieko Camp. 2013 gjorde John en lyckad satsning på riktat fiske efter fläckig havskatt som placerade honom på sportfiskekartan. När han inte arbetar säsong i Norge så reser John och fiskar jorden runt. John har studerat vid Forshagaakademin.

Albin Vegas Martinsson - Är vårt yngsta tillskott till Mieko Family, men ack så duktig. Efter två säsonger på Mieko´s Camp i Mehamn så har Albin vuxit och utvecklats till en otroligt omtyckt guide med stor kunskap inom det mesta som innefattar sportfiske. Även Albin har studerat vid Forshagaakademin.

John Kofoed - Ägare av Mieko fiskecamp i Åndalsnes; Rauma Jakt & Fiskesafari. Guide och väldigt berest sportfiskare. Har fiskat allt från haj i Afrika till torsk vid Grönland. Havsfiske är Johns stora passion och tillbringar över 300 dagar/år på MS Brisen i jakt efter sin favorit, stor-Sej i den otroligt artrika Isfjorden. Har både jakt och fiskecamp i Afrika.

6-9

Mats Nilsson - En av Sveriges flitigaste sportfiskebloggare och en otrolig talang när det kommer till att fånga våra fenade vänner. Hans blogg "fiskelycka i norr” är fylld med allt från intressant läsning till imponerande ingående statistik över hans fångster. Det är ett nöje att ha med Mats i Mieko Family.

Björn Larsson - En av pionjärerna inom gäddfiske i Norrland. Har tillsammans med Robin Utbys gett det riktade vertikalfisket efter gädda ett ansikte. Björn fiskar även utanför Norrland, gädda p 15,6 kg från Lödde Å och hälleflundra på 150 cm vid Tromsö Fiskecamp är några av hans meriter.

Håkan Westerlund - Norrlandsfiskare som vet hur man njuter av livet. Han njuter gärna av naturen vid en eld med en sotig kaffepanna vid sina fiskepass. Detta stoppar inte Håkan från att dra fina fiskar. Med ett gäng gäddor över 10 kg och lake över 4 kg visar han att njuta och fiska målinriktat inte är motsatser.

TEAM ACE OF PIKES - Robin Lindberg och Sebastian Åkerman ett team från Örebroområdet som går från klarhet till klarhet. Deras 2:a plats i Sportfish Master 2013 placerade dem på kartan ordentligt som ett av Sveriges mest hängivna team. Bloggen verkar vara deras andra hem och de spenderar mycket tid på att uppdatera den med rolig och nyttig information. TAOP har samarbetat med oss länge så deras plats i Mieko Family var självklar. Tack för att ni är med.

family5

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det skall bli riktigt spännande att följa och vara en del i ”Mieko Familjen” framöver. Jag är övertygad att detta kommer att blir riktigt bra. GOTT NYTT FISKEÅR allesammans, vi ses nästa år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar