måndag 13 juli 2009

Segare fiske än väntat

FREDAG 10 JULI: Jag hade en bra magkänsla när jag åkte ut på sjön. Varmt och fuktigt i luften och en lätt bris var de vädermässiga förutsättningarna. Fisket då? VÄRDELÖST är nog det ord som ligger närmast sanningen. Trots 5 timmars nötande av diverse fiskesätt och metoder blev det endast 3 mindre gäddor. Såg inte röken av en abborre.

DSC00207 DSC00209

Lukas endast 3 år men redan bättre fiskare än sin farbror. Han drog hela 10 fiskar från bryggan!

LÖRDAG 11 JULI: I dag åkte jag till ett rinnande vatten för att söka lyckan. Förövrigt samma vatten som jag, Anders och Martin fiskade i förra söndagen. Fisket denna kväll gick väl si sådär med totalt 18 gäddor och 12 abborrar. Samtliga tagna på spinnfiske. Gäddorna vägde mellan 1,5-3,5 kilo medan abborrarna vägde från ca 2hg till 7hg plus en på 38cm och 880 gram.

DSC00202 DSC00203

Efter några 6-7 hg:s abborrar kom så kvällens största på 880g och 38cm.

SÖNDAG 12 JULI: I kväll skulle jag väl ändå lyckas bättre än vad jag gjorde i fredags men, men så fel man kan ha. Efter två timmars fiskande utan minsta känning gav jag helt enkelt fan i det hela. Hela sjön låg spegelblank och steril, inte ens småfisken var aktiv.

Nåja det är väl lite av detta som är tjusningen med fisket. Det är inte alltid det går som man förväntar sig. Det gäller ju faktiskt både i negativ och positiv bemärkelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar