måndag 14 mars 2011

Mera ismeten i hopp om något stort

I veckan har man inte legat på latsidan direkt. Tisdagens fiske följdes upp av fiskepass både under fredag och helgen.

I fredags blev det ett fiskepass tillsammans med fiskeprofilen och Mieko Fishing ägare Sven-Olov Larsson. Målet med fisket var att utforska ett nytt ställe och se om där fanns någon större gädda. Tyvärr träffade vi inte riktigt rätt både vad gäller platsen och vädret. Det snöade under hela dagen men var dock rätt varmt i luften samt vindstilla så vi slapp iallafall frysa.

Spirit

Svennes hund Spirit trivdes ute i snövädret.

Det började bra med hugg på ett av mina spön vilket resulterade i en mindre gädda. Sedan hände det inte så mycket mera under resten av dagen, men istället för att deppa över resultatet har vi börjat planera för ett revanschfiske nästa månad. Då skall de stora gäddorna förhoppningsvis visa sig.

I helgen har jag varit ledig och när vädret visade upp sig från sin bästa sida med både solsken och svaga vindar, ja då är det svårt att hålla sig inomhus. Jag fiskade i ett vatten som jag känner till rätt så bra sedan tidigare och på en plats som brukar ge en hel del hugg. Aktiviteten var dock inte lika bra som jag hade hoppats på men några gäddor kom iallafall upp under dagens lopp. Storleksmässing mest smått med en skaplig topp på 5600 gram.

Nu ser det ut som att solen kommer dominera ett tag framöver vilket låter helt okej för mig. Men får helt enkelt ta sig en funderare vart man nästa gång skall placera sin krokar för nu börjar suget vara riktigt stort på en större gädda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar