tisdag 19 oktober 2010

Är det någon mer än jag som hoppas på kyla?

Egentligen avskyr jag kyla men för en gång skull så får det gärna bli kallt, ja riktigt kallt. Tydligen har gud fader där uppe hört mina böner för senaste väderprognosen tyder på kallare väder från och med onsdag. Klart väder, svaga vindar och runt –10 grader nattetid vilket blir ett perfekt isbyggarväder.

Oktober månad har annars knappt bjudit på något fiske alls vilket inte är så ovanligt när det gäller mig. Hade kanske hoppas på något mer fiskepass men min rygg och nacke har varit i dåligt skick så istället har jag valt att hålla mig borta från vattnet och ladda batterierna och kroppen till kommande isfisket. Just isfisket och främst ismetet kommer nu under en period att ta allt större plats på bloggen.

Så i veckan blir det att börja städa bland fiskeprylarna och leta fram ismete utrustningen. Under förra helgen började jag fundera lite smått hur jag ska lägga upp taktiken inför kommande isfiskesäsong. Något egentligen svar på den frågan har jag ännu inte fått förutom att suget finns där. Sedan vilka arter man satsar på och i vilka vatten man fiskar i får framtiden utvisa. Men det finns en hel del planer i huvudet så det gäller bara att strukturera upp dom och få pusselbitarna att hamna på rätt plats så skall det nog gå bra. Däremot hur bra det kommer att gå låter jag vara osagt.

Annars kommer jag under onsdagen publicera ett inlägg som handlar om de många gånger bortglömda men effektiva skeddragen. Jag kommer att presentera mina 5 favoriter och skriva lite om hur, när och var jag använder dessa och vilka arter de fungerar bäst till. Ni som sedan läser det inlägget får gärna kommentera och skriva vilket erat favorit drag är samt en liten förklaring om varför det är så bra.

Avslutningsvis vill jag tacka alla ni som läser denna blogg, besökarsiffrorna är förvisso inte speciellt höga om man jämför med flera andra bloggar/ sidor men de ökar i stadig takt vilket känns trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar