måndag 4 oktober 2010

Nyhet! - FISKEGUIDEN

Nu kommer jag med en nyhet här på bloggen och den går under namnet fiskeguiden. Här kommer jag att presentera några av mina fiskevatten där jag delar med mig lite av mina erfarenheter vilket förhoppningsvis kommer läsarna till gagn. Min ambition är att försöka publicera de flesta typer av vatten som innefattar flertalet av våra arter. Med detta hoppas jag kunna ge ut läsarglädje till de flesta typer av sportfiskare.

Ni som följer min blogg märker att jag oftast inte skriver ut vart jag fiskar vilket egentligen går tvärtemot min filosofi. Helst skulle man vilja vara så öppenhjärtlig som möjligt och berätta allt man vet. Jag har dock valt en linje där jag försöker berätta så mycket som möjligt utan att det skall påverka mina egna vatten negativt och samtidigt ta hänsyn till andra fiskare som jag vet försöker hålla sina vatten hemliga. Tyvärr så påverkar alltid ett ökat fisketryck negativt på ett bestånd och speciellt tydligt blir det ju mindre vattnet är. Själv fiskar jag mest i mindre vatten vilket gör att jag är lite försiktigare än vad fallet hade varit om jag fiskade i exempelvis havet eller i större sjöar där ett ökat fisketryck inte alls skulle påverka fisket på samma sätt.

De vatten jag väljer hålla hemliga är dock i ärlighetens namn få till antalet mot de vatten som jag skulle tänka mig att gå ut och tipsa om. Av den anledningen kommer denna nyhet på bloggen. Först ut blir det vatten jag är uppvuxen vid och som jag kan utan och innan. Minnena och upplevelserna härifrån är många till antalet och det skulle vara intressant att veta hur många timmar man egentligen spenderat här. Ni som känner mig har säkert redan listat ut vilket vatten det är frågan om, ni andra får vänta tills i morgon då svaret kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar