måndag 10 juni 2013

En predatorvecka på alla sätt och vis

Under förra veckan har jag fiskat en hel del så nu känns det som att man är igång på allvar. Men med facit i hand så skulle man ha fiskat mer tidigare fast inte lätt att förutsäga att en 2 veckors lång värmebölja skulle inta Norrbotten redan i maj.

Måndag och tisdag kväll var jag till Mieko Fishing och deras predator vecka. Bra och intressanta föreläsningar liksom trevligt att få träffa andra människor med samma intresse som en själv. Man märker att det finns ett ökat intresse när det gäller predatorfisket här uppe i norr vilket är glädjande. Vi får med andra ord hoppas på att det blir en repris nästa år.

Onsdag och lördag har jag fiskat med Krister, ett pass riktat på gädda och ett på gös. Det kändes som att vi inte riktigt prickade rätt på någon av platserna vi fiskade på, men nog fick vi en del fisk ändå. Både gäddor och gösar kom upp under dagarna men ingen stor värd att skriva om.

Sedan har jag badat min egna båt för första gången i år. Det var extra trevligt då jag ju skaffat mig ett nytt färgekolod samt en gps. Man kan lugnt säga att det var en viss skillnad mot mitt förra gamla portabla Eagle cuda. Blev både gös och gäddfiske med i mängd sett godkända resultat. Fast även här så blev det inga större fiskar att nämna.

1.0

Blev denna lösning med att fästa gps och ekolod på en stor batterilåda. I lådan finns sedan plats att förvara lod, gps och kablar plus batterier. Tanken är också att sätta ett portabel givarfäste på räcket där spöhållaren sitter för pelagiskt vertikalfiske.

Totalt sett får jag betrakta denna vecka som en riktigt trevlig fiskevecka men där de stora fiskarna lyste med sin frånvaro. Men som jag sagt förut så får man inte vara allt för resultatinriktad utan även försöka njuta av de fiskepass där man inte får något stort på kroken. Fast jag skall inte sticka under stolen med att det kan vara svårt ibland…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar