tisdag 26 maj 2020

Gäddpodden

Som vanligt tar det ett tag innan jag hittar till de nyare och populärare trenderna. Så även till de så kallade ”poddarna eller podcast som de egentligen heter. Förmodligen ett tecken på att man inte är någon ungdom längre. Men så i vintras i brist på annat så började jag kolla utbudet av poddar. Först lyssnade jag på några kändare sportpoddar innan jag kom på att fasen kanske finns någon sportfiskepodd.

Jag hittade snabbt några som jag lyssnade på. I samma veva lanserades en nya podd, gäddpodden som då snart skulle ha premiär. Det där lät ju riktigt intressant. När dessutom Oscar Trowald och John Zafaradl enligt mitt tycke två av landets bästa skribenter inom sportfisket skulle hålla i trådarna blev det än mer intressant.

Nu har jag hört på de tre första avsnitten och det har faktiskt varit en fröjd att lyssna. I det senaste avsnittet pratade John om sitt gäddfiske och hans syn på saker och kring runt det. Det var nästan lite skrämmande att höra när han pratade, tror jag hade presenterat mig själv på nästan exakt samma sätt. Eftersom vi är född samma år har vi nog troligen formats rätt mycket av det som hänt inom sportfisket under årens lopp. Vi har ju bägge varit med om en slags renässans inom gäddfisket från en tid då det rankades i botten till idag då det nått toppnivå. Idag kastas man lätt som nybakad fiskare rakt in i gäddfisket, på vår tid gick resan dit genom hela sportfisket. Fördelen för oss var att vi fick en bredare syn på allt fiske vilket man sedan fick nytta av då man så småningom nördade in i gäddfisket.

Det är väldigt mycket som jag gillar i podden. Men kanske mest att man biter sig fast i själva kärnan i gäddfisket. Tänker då främst på själva passionen, respekten och seriositeten. Sen att man täcker in allt gäddfiske och grottar in sig i olika ämnen gör det hela ännu intressantare.

Fast det som känns allra viktigast för mig är att alla gäddfiskare tar sig tid att lyssna på denna podd. Här får man både kunskap och inspiration. Något jag tror kan bidra till att vi framtiden får ett bredare, intressantare och bättre gäddfiske. In och lyssna!!

Klicka HÄR så kommer ni till podden.

Keep up the good work boys...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar