måndag 1 april 2024

Nyfrälst och fri!

Det var oerhört länge sedan jag kände en sådan här eufori och glädje när det kommer till fiske. Jag är ju lite av en tänkande varelse vilket även speglar sig inom mitt fiske. Allt skall ha sin mening och ett tydligt mål skall finnas. Nu känner jag mig redo inför nästa…

Jag har nu skaffat mig en rejäl budget och är äntligen redo att förverkliga min största dröm. Senaste tiden har jag dammsugit blocket i jakt efter den perfekta sportfiskebåten. Likaså har jag kikat på diverse ekolod. Min farkost skall bli något utöver det vanliga är tanken. Den skall var snabb, smidig, säker och inte minst snygg. Jag vill likaså ha den modernaste elektroniken och tanken är minst tre stora skärmar och den senaste “live givaren”. Hade även varit coolt med ett par riktigt maffiga Talons. Fast vad skall jag ha Talons till när jag ändå bara kommer köra “live fiske”? Hur som helst denna gång skall inget lämnas åt slumpen.

När jag väl fått ihop min utrustning så kommer jag börja planera inför tävlingssäsongen. Tanken är att tävla så mycket som bara är möjligt. Äntligen får jag chansen att mäta mina krafter mot andra likasinnade. Att nu få börja jaga centimetrar istället för tidigare gram känns på nått sätt befriande. Tänk nu behöver ju gäddorna bara vara långa och man slipper slita sitt gråa hår om man skulle få upp en mager 120 centimeters på nio kilo. Får man “bara” en meters fisk så blir man ju liksom nöjd.

Det är så mycket nu som snurrar runt i huvudet just nu. Jag behöver ju ett team så alla ni som är intresserade tveka inte att höra av er. Kravet är att ni skall älska tävla å mäta er mot andra team liksom har god skärmvana. Även ett stort intresse av båtar, prylar och fräsiga kläder, brillor m.m. är till godo. Ytterligare ett plus i kanten är om ni redan skulle vara kända eller sponsrade. Erfarenhet och kunskaper är av underordnad betydelse.

På tal om sponsorer så håller jag på och jobbar med det nu för fullt. Går allt i lås kommer jag förutom en garderob av snygga flashiga cykel tröjor även gå runt med en stor uppsättning coola solbrillor av bästa märket.


Kolla in denna skönhet som jag fick för någon vecka sedan. En perfekt tävlingsfisk som mätte hela 115 centimeter! Vikten för de som eventuellt bryr sig var 8,56 kilo.

Ja ni ser ju att mycket händer på fiskefronten för mig nu. Äntligen känner jag mig fri som en fågel. Efter att ha stått emot massvis med frestelser och lockelse under flera år så känner jag mig äntligen bekväm att se mig själv mitt uppe i det alla gäddfiskare innerst inne drömmer om. Kan tänka mig att den känsla jag nu går omkring med påminner om när en homosexuell tillslut kliver ut ur garderoben. Men istället för att vifta runt med en färgglad Pride flagga så kommer mina färger lysa starkt på både båt och kropp när jag dundrar fram på vattnet.

Som ni förstår så kostar detta pengar och tid. Samma sak med bloggen. Att skriva tar tid så jag behöver ekonomiskt stöttning här. Funderar på ett patronsystem där man får betala extra för visst exklusivt material eller så ett Swish nummer där man får stödja mitt fiske och skrivande. Fan detta ligger ju liksom i tiden och nu vill jag också vara med och få en del av kakan. Varför skall man offra massor av tid och pengar för att sedan dela med sig till andra människor utan att tjäna något på det hela? Fattar inte hur jag tänkte här tidigare, som vanligt är man lite sen på bollen.

Ja då återstår bara namnet på mitt team? TEAM LAJVSCOOP känns som ett passande namn. Eller varför inte METERS GRISARNA. Oavsett namn så känner jag att detta kommer bli riktigt bra så jag hoppas verkligen ni följer med och stöttar min nya resa. Nu skall metersfiskarna hagla upp...


1 kommentar: