måndag 8 juni 2009

Kyligt gäddfiske i helgen

Rubriken stämmer ganska bra in på helgens fiske både vad det gäller vädret och själva fisket. På söndagen blev det två 5 timmars pass i två olika vatten. Jag upplevde att gäddorna var mer aktiva på dagen medans det var trögare på kvällen. Det blev ändå en del gädda (17 på dagen, 8 på kvällen) i storlekar upp till dryga 3 kilo men de större lyste med sin frånvaro.

Veckans största gädda fick jag faktiskt under fredagen då jag gjorde ett kort kvällspass i en å. Jag fick endast en gädda men den var av hygglig kaliber. 4820g-91cm var måtten och den föll för en Mieko vobbler (Basas grön-gul. 16cm-60g). Denna vobbler har under helgen då fisket varit lite segt fungerat bra.

Mieko Basas

Finns hos Mieko Fishing (http://www.miekofishing.se/).

DSC00124 DSC00125

Som ni ser så krokar den inte bara gäddor!

Som det ser ut blir det till att fira årets midsommar i Ängesån hos min brors svärmor. Behöver jag säga att fiskegrejorna följer med. Dessutom väntar en 4 veckor lång och härlig semester från och med nästa vecka..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar